Skip to main content

Na týmových workshopech stavíme ze stavebnice.
O týmu to vypoví více, než byste čekali

lanovka azteka

Stavět na školení lanovku. Zní to zvláštně, ale školení pro týmy a manažery nemusí být jen nudná přednáška. Hra, do které se všichni zapojí, ukáže o jednotlivých členech týmu mnohem více, než si myslí. A na základě toho jsme schopni získat poznatky o problémech a příležitostech, které účastníci školení potřebují.

Je to taková škola hrou. “Všichni víme, že nejlépe se učíme vlastním prožitkem,” říká Václav, který společně s Pavlou založil Azteku před 6 lety. Na školeních pro firemní týmy rádi využívají metodu simulačních tréninků, které jsou jedním z nejlepších nástrojů, jak rozvíjet potenciál firem.

Jde o formu vzdělávání a rozvoje pracovníků, která se zaměřuje na simulaci reálných pracovních situací nebo scénářů - například splnění určitého projektu. Cílem je umožnit zaměstnancům získat praktické dovednosti, které jsou schopní přenést ze simulované situace na situace reálné. K simulaci situací je možné využívat jak nové technologie, například virtuální realitu či počítače, tak ale i fyzické předměty. A právě ty se nám osvědčily jako velmi účinná metoda.

Vodní věž i lanovka

“Ze školení ve Velké Británii jsme si přivezli stavebnici,” říká Pavla. Ze stavebnice se dají postavit různé předměty - například vodní věž nebo lanovka. Tým dostane od “zadavatele” za úkol postavit určitý projekt za určitý čas. A je na něm, jak se k úkolu postaví a jak si rozdělí úkoly.

“Většina týmů je schopná stavebnici postavit. Otázka ale je, s jakým usilím a zda ji třeba museli předělat, aby uspěli. A zjistili jsme, že týmy, které uspějí, jsou ti, kteří si umějí správně předat informace - ověřují si zadání, více se nás jako zadavatelů ptají, využívají potenciál všech členů týmu…,” říká Václav.

Mnohem významnější než samotná stavba je však to, co se děje po splnění úkolu, kdy si s účastníky sedneme a všichni si dáváme zpětnou vazbu. Ptáme se jich, co by udělali jinak, kdyby pracovali na reálných projektech. Na tom jsme schopni rozklíčovat jednotlivé dovednosti členů týmu, schopnost komunikovat a spolupracovat. “A nejlepší co na tom je, je to, že se to lidem pak vždy okamžitě promítne na reálné projekty a jsou schopní své myšlenky dále rozvíjet,” dodává Pavla.

Příklad z praxe

Nedávno jsme byli po pěti letech v jedné firmě školit leadership . Narazili jsme tam na na jednu manažerku, která si nás pamatovala z dřívějška a první co řekla, když nás viděla, bylo: LANOVKA! Jeden ze simulačních tréninků, které často využíváme. Vyprávěla nám, že z našeho tréninku doposud vychází. Kdykoliv jí na stole přistane nový projekt, tak si vzpomene na zpětnou vazbu, kterou od nás dostala. S týmem si v klidu sednou, rozdělí si činnosti, potvrdí si zadání se zadavatelem… Tato zpětná vazba je jedna z mnoha, které nám potvrzují, že simulační trénink má opravdu smysl.

A co je na simulačních workshopech nejlepší? Dají se přizpůsobit požadavkům každé firmy. Můžeme díky nim pracovat na zdokonalení leadership dovedností, správné komunikaci či lepším přijímání a zužitkování zpětné vazby.

Máte i vy zájem zlepšit spolupráci ve vašem týmu? Nebo jste manažer v nové roli a potřebujete se s ní lépe seznámit? Nevíte, jak zadávat úkoly, motivovat své zaměstnance nebo podat zpětnou vazbu tak, aby nevyzněla jako kritika? Ať už řešíte cokoliv, napište nám a my vymyslíme workshop, který bude dávat smysl. A hlavně, nepůjde jen o nudné školení a povrchní řeči.